“Kud svi Turci tu i mali Cvijo”

Poštovani gospodine Cvijo,

budući da si mi se sam direktno javio i da smo odmah prešli na ti, izbeći ću formalnosti.
Počinjem odmah sa drugim čitanjem tvog, za sada u mojoj okolini, jedinog “ženskog” komentara na slučaj ubistva o kome se toliko polemiše “u javnosti” (ako javnošću zovemo društvene mreže). Kad kažem “osvrta”, mislim na komentare duže od onih koji stanu u jedan tvit a da komentatori nisu urednici portala ili novinari. Prvo bih ti pokazao jednu “simpatičnu” fotografiju u vezi sa tim izrazom “ženski komentar” kojim se ovde koristim:

 

 

To bi trebalo da nam bude nekakav, ne tako besmislen okvir ovom razgovoru. Fotografija prikazuje način na koji se razvrstavaju komentari ispod teksta naslovljenog sa “Stereotipi – stop nasilju!”, koji sadrži odgovor urednika portala “Na Dlanu” svima nama koji smo pisali kritike njihovog pristupa slučaju ubistva jedne žene.

Malo je smešno, da osim kategorija “najnovijih“, “korisnih“, “nekorisnih” (kakva je to uopšte reč) imamo i “samo muškarci” i “samo žene” kategorije komentara. Šta nam to govori o stereotipima s kojima ovaj portal razvrstava komentare korisnika? Pa da oni uvažavaju stereotipnu podelu na “muške” i “ženske” komentare. Dakle, prilaze nam sa predrasudom da će ono što ćemo napisati zavisiti od toga kako se polno i rodno definišemo. Sve mi je to jako zanimljivo! Neka istraživanja “izražaja roda u sajberspejsu” kažu da je nama muškarcima jako teško da istražimo one osobine u njima samima koje društvo označava kao “tipično ženske”.

Ja ću dakle da komentarišem tvoj ženski tekst, ne obazirući se na to što ti tvrdiš u tekstu da si (heteroseksualni) muškarac. Jer moramo se držati NEKIH OSNOVNIH PODELA, jel?

Pored kancerogenog mleka ono o čemu se (nažalost) najviše priča i polemiše ovih dana u našoj javnosti je slučaj devojke koju je navodno zadavio ljubomorni dečko, jer je, prema njegovim rečima, otkrio da ga je varala.

U ovoj rečenici vidim da se korektno držiš zakona i pored Šundićevog priznanja da je ubistvo počinio, a koje su mediji preneli nakon incidenta sa njim u Palati pravde.
Ti kao i svaka prosečna žena, ovde nećeš propustiti da nam natukneš da je on bio ljubomoran na tu svoju devojku koja ga je varala. Čudi me da je tebi kao pravnici uopšte relevantno da nam preneseš koji je motiv ubistva pre samog dokaza krivice, a koji si saznala iz svih ovih “tendencioznih napisa” u štampi kao i svi mi. Verujem da postoji pravna terminologija koja bi neutralnije govorila o motivu ubistva! Ljudi su ljubomorni pa opet ne ubijaju zbog toga što osećaju ljubomoru. No, vi žene jednostavno ne možete da vidite da to što se desilo nema veze sa njegovom ljubomorom! I onda kažeš:

Kao i kod svake velike tragedije, a ovo je zaista velika tragedija, pravi razlozi su uvek tamno do umereno sivi, ali nikada crno-beli kao što su ljudi u svom emotivnom naletu spremni da ih predstave. Od predloga ponovnog uvođenja smrtne kazne, preko kažnjavanja doživotnim zatvorom, spominjanja ubistva sa predumišljajem (koji kod nas ne postoji) do mojih, moram priznati, omiljenih predloga koji se tiču telesnog sakaćenja osumnjičenog za ovo krivično delo, stotine hiljada pravnika u Srbiji koji imaju Internet su počeli da izražavaju svoje mišljenje o ovom događaju.

Ja znam da ti kao svaka druga žena pratiš te trendove i da si čitala tu fenomenalnu knjigu “50 nijansi jednog sivonje”, ali da je ovoliko na tebe uticala, nisam znao! Dakle nikada nije sasvim jasno ko je ubica, a ko je ubijeni, jer motivi ubistva kao što su patološka ljubomora, nisu tako česta pojava među nama muškarcima. Kao i svaka žena ti, umesto da nam objasniš zašto je ovo velika tragedija (još jedna žena je ubijena iz bedastih razloga), skrećeš pažnju na to kako druge žene i muškarci neznalački reaguju na problem velikog broja ubijenih muškaraca u Srbiji poslednjih godina. I kažeš nam da je neverovatno koliko te ugrožava ta činjenica da “stotine hiljada pravnica” izražava svoje mišljenje. Ti se osećaš ugroženo od tih mišljenja. Jasno mi je to, i ja bih se osećao ugroženo da sam pripadnik slabijeg pola.

Ubistvo kao ubistvo je samo po sebi dovoljno strašno da ne moramo uplitati u njega dodatnu propagandu. U ovom slučaju, u pitanju je nasilje nad ženama. Od ovog momka, koji se sumnjiči za ubistvo, javnost pokušava da napravi poster boja za nasilje nad ženama i kao takvog ga žigoše do kraja vremena.

Dakle ti kao svaka “poštena žena” nećeš nikako da uplićeš neku nepotrebnu propagandu “u ubistvo”. Ti si izričito protiv pominjanja “nasilja nad ženama” jer je to samo propaganda tih prokletih feministkinja! Sve vreme i žene ubijaju muškarce, tu si u pravu. Ti duboko suosećaš sa dečkom koji je ubio svoju devojku, jer mogla je i ona njega da ubije. Nije da sad treba da do kraja vreman “nosi na srcu znak” da je “život jedan on bacio”.

Nasilje, samo po sebi, predstavlja svaki nejednak odnos u kojem se korišćenjem dominantnog položaja u smislu posedovanja sredstava fizičke, psihičke ili kakve druge prinude, nekome nanosi šteta ili se neko primorava na činjenje određenih stvari jer mu se u suprotnom u izgled stavlja nanošenje kakvog zla. Nasilje nad ženama predstavlja zlostavljanje pripadnica ženske populacije i iskorišćavanje najčešće njihove fizičke inferiornosti kako bi se nad njima vršilo fizičko ili mentalno zlostavljanje.

Ti si tu da nam pojasniš da je nasilje uvek pretnja i prinuda kao posledica neravnopravnog odnosa. Zanimljivo je da ti nisi svesna da ti i ja živimo u zemlju u kojoj mi, muškarci i te kako imamo pravo da površno i neopravdano široko generalizujemo tu sliku o tome kakvi muškarci treba da budu a kakve žene. Na primer, meni nije jasno kako ti ne znaš da postoje žene koje tuku muškarce? Ej! Jači pol da dobije po njušci! Iskorištavaju i žene fizički i mentalno muškarce!

Ono što je bitno razlikovati, a ljudi najčešće ne umeju, je činjenica da je da se pojedinačni nasilnički čin prema ženskoj osobi ne može izjednačiti sa nasiljem kao kontinuiranim odnosom nejednakosti i zlostavljanja koji postoji. Ukoliko bi iz ma kog razloga jedna pripadnica lezbejskog para udarila drugu ili je kontinuirano fizički zlostavljala ili je ubila iz ljubomore, sumnjam da bi javnost požurila da to okarakteriše kao nasilje nad ženama. Ukoliko bi brat maltretirao svoju sestru sa kojom živi u porodičnoj zajednici, fizički i mentalno je zlostavljao i ona to prijavila, teško da bi iko okarakterisao to kao nasilje nad ženama, već pre svega kao porodično nasilje.

Ono što ti, kao žena (dobro je poznato da vi žene ne umete da mislite i analizirate kako treba), ne možeš da shvatiš nikako jeste da taj kontinuirani odnos nejednakosti među nama postoji, i da treba da postoji. Kako bih ja inače znao da sam muško? Na primer, kako te lezbejke znaju ko je tu muško a ko žensko? I pederi? Naravno da je nasilje prema suprotnom polu posledica razlika među polovima. I kad lezbejka ubije lezbejku, to je zato što je ta ubica bila muško. I to kad neko od nas ćušne svoju sestru, to se nije nikakvo nasilje prema ženi! Sestra nije žena, šta god neki tvrdili!

A zbog čega ako su u suštini mete napada u oba slučaja osobe ženskog pola? Razlika je u momentu degradacije određenog pola. Biti nasilan prema ženi zbog toga što je u pitanju žensko i zbog šovinističkih stavova prema ženskoj populaciji – to predstavlja nasilje nad ženama. Udariti ženu zbog toga što je nasrnula na vas, bila bezobrazna ili zbog pomračene svesti i td. predstavlja nasilni čin prema osobi ženskog pola. Ne pokušavam da opravdam, pokušavam da vam predstavim razliku.

I sasvim je jasno da kad ti tučeš svoju sestru nije to isto kao kad tučeš svoju ženu! Jer žena s kojom imaš seksualne odnose, to je žena. A sestra, to ne može biti žena, jer ona nema te “osobine žene”. A svi dobro znamo šta je glavna odlika žene. I kad udariš ženu koja nasrće na tebe, to je razume se, odbrana! Neće valjda da me slabiji pol bije! A pogotovo da bude bezobrazbna prema meni! Ili da mi se pomrači svest! Pa šta ti misliš! Ne dolazi u obzir, bre, ženo! Nema šanse da bi ona žena koja JE MOJA i zbog koje moram da budem pravo muško, mogla da ugrozi moju muškost. Ni ti nisi toliko glupa da ne znaš šta je muško!

To što ja govorim “koji se sumnjiči za ubistvo” a ne “koji je počinio ubistvo” predstavlja moj poriv kao večitog studenta prava da poštujem pojam pretpostavke nevinosti, te ako neko od vas požuri da kaže kako ja njega branim i opravdavam jer ga već ne nazivam ubicom, da znate o čemu se radi, a i možete da mi se napuš… Okej, rekao sam sebi jedan tekst bez psovanja.

Nadam se samo, ženska glavo, da si taj fakultet prava završila.

Elem, za ovog čoveka se ne zna da je ikada pre izražavao bilo kakva nasilna ponašanja. Bilo prema generalnoj populaciji, bilo ciljano usmerena na ženski rod. Ako je verovati svemu što kruži u medijima, niko nije spomenuo da je ikada bio nasilan ili grub prema svojoj, nažalost, pokojnoj devojci. Sa druge strane, činjenice i informacije koje kruže ukazuju na to da ju je on ubio. Ukoliko bude oglašen krivim za ubistvo, njemu će biti određena kazna uzevši u obzir sve okolnosti slučaja, koje zapravo 99.99% nas nije podobno da komentariše sa stručne, već isključivo sa emotivne strane.

Pritom, eto ti misliš da je bitno to da li je neko “izražavao neko nasilno ponašanje”. A šta s onim kad se nekome “jednostavno pomrači”? Meni kad pukne film, bila ti žensko ili muško, ja se neću libiti da ti to pokažem. Dobro znaš da je kod nas opravdano tući muškarce. Muškarac mora da se izbori za svoje mesto pod suncem. Za svoj ugled. Ne možeš da budeš neka pička i da dozvoliš da te drugi muškarac podjebava.

Ionda mi, kao svaka druga ženetina, tu emotivno da komentarišeš, “informacije koje imamo”. “Dobro je poznato” da je devojka bila promiskuitetna. I ti to dobro znaš šta se sa takvima radi. Neće ona mene da zajebava bre!

Ono što je takođe bitno navesti je da je svako ko kaže da je ona mogla da očekuje da će joj se to dogoditi, jer ga je, moš’ misliti, varala, kompletan imbecil i trebalo bi ga u svakom smislu izbegavati i kloniti ga se, jer je taj neko verovatno sposoban da uradi apsolutno istu stvar. Video sam i nekoliko komentara na temu kako je ona to zaslužila jer je navodno radila to što je radila, i na to nemam dovoljno odvratan i uvredljiv komentar da pošaljem onima koji su to napisali i koji to misle.

Stvarno si pička. Naravno da ako ga je devojka varala, i ako je zamišljala da ona može da ima nekoliko momaka, i zaslužila da je on proverava i uhodi. I da pokuša da je urazumi! I da osveti to što ga je tako ponizila. Dobro je poznato da vi žene ne možete po svojoj prirodi da imate više tipova. Ne ide. Bog tako napisao! Opet si mi se tu ženski raspekmezila…mene neko da izbegava, ovakvu momčinu?

Opet, da li sam ja kvalifikovan da kenjam o nasilju nad ženama? Ne bih znao. Ne mogu da kažem da sam prema njima uvek bio zlatan. Naprotiv, često su mi se dešavali izlivi besa usmereni ka njima, čak i vrlo ružne stvari kao što su ucenjivanja, upućivanje odvratno ružnih reči i slično. Doduše, to se ticalo mog odnosa sa njima, opet ne činjenice da su one žene. Što se bilo kakvog fizičkog nasilja tiče, svaki pravi Srbin će reći da sam kompletna pička, jer se zapravo nisam nikada potukao niti podigao ruku i na koga za svojih 26 godina. U skladu sa time, ni na žensko nikada nisam ni podigao ruku, a kamo li bilo šta slično. Ipak, to kakav sam ja prema ženama, najbolje će vam reći one u mom okruženju.

Naravno da ne znaš curo, ništa o temi, ali si samo još jedna “napadna lajavica”. To što si ti prema muškarcima uvek bila zlatna, i nikad nisi besnila prema njima, niti si histerisala, niti si ih napadala, niti si ih ucenjivala, niti si im govorila da su “pederi” i “pičke” i “šonje“, ne znači da je sve tako ružičasto kod drugih! Ne prave to nasilje žene prema muškarcima zato što su oni muškarci, nego zato što smo bolji od vas. Bolji smo, više vredimo. I nemoj da ti padne na pamet da mi pričaš kakvi smo mi Srbi! Šta ti slinavice znaš o Srbima! Tek što si se ispilila! I tu pozivaš da ti drugovi pričaju o tvom karakteru? Koga se samo tiče!

Poenta cele ove priče je da se manete traženja razloga iz kojeg je on nju ubio i svađanja na tu temu, jer razlog u krajnoj liniji nije bitan. Osim ako je u pitanju bila samoodbrana ili odbrana nekog drugog od nje, razlog iz kojeg je on to uradio ne menja činjenicu da je u pitanju ubistvo. Ovo je odvratan, tragičan događaj i ubistvo je najteži socijalni čin koji nema opravdanje. Ali manite se proseravanja na temu nasilja nad ženama i pokušavanja da ovo pretvorite u raspravu o muško-ženskim odnosima.

Ja da sam ubio ili prebio svaku bivšu devojku koja me je varala ili prevarila, mislim da bi sve bile ili mrtve ili u invalidskim kolicima sada.

Ne, nije ok udariti ženu/devojku/majku/sestru MA ŠTA DA VAM JE URADILA. Ali, isto tako nije ok tući dete, kuče, profesora, čoveka na ulici, BusPlus kontrolora, radnika Parking servisa, vozača GSP-a, homoseksualce, policiju ili bilo koga drugog.

Tako da, umesto da dodatno satanizujete idiota koji nije umeo da kontroliše svoju ljubomoru, potrudite se da primetite sledeći put kada vidite komšinicu sa plavim okom, devojčicu koja se igra ispred zgrade sa masnicama po nogama, drugaricu u školi koja hramlje na jednu nogu a znate da nije nigde pala i udarila se, srednjoškolku koja se plaši čim neko u njenom prisustvu podigne ruku ili devojku od 23 godine koja iz neobjašnjivih razloga stalno pije lekove za smirenje. Pomozite onima kojima možete, a njega će već snaći ono što zaslužuje. Šta zaslužuje, niko od nas više nije merodavan da određuje.

I ti sada meni kažeš, da ja prestanem da tražim razlog zašto ju je on ubio? A što bih ja to prestao! Kako nije bitan razlog ženska glavo kad ga je cura varala! Dečko je uradio šta se radi kad je žena takva. Misliš ti da je on dopustio da ga ona napadne? Ej! Nema priče o muško-ženskim odnosima! Nema! Zna se šta je ona i kakva je bila!
Ti kao takva silna pravnica, imaš hrabrosti pičko da kažeš da su te svi tvoji muškarci varali! Sve bi ti to pokokala i strpala u kolica! Pa bravo, baš bih voleo da pokušaš sa mnom, da ti pokažem gde ti je mesto! Samo zamišljaj i drkaj taj svoj klitorščić na FB dok ja ne popizdim pa ti ga ne odsečem!
Što je mnogo, mnogo je!

Svi vi koji ste čitali moj psihotični komentar na ovaj “produženi status” koji je napisao meni nepoznati seksista Milan Cvijić na FB, nemojte se vređati njime. Nisam uračunljiva. Ne posle komentara ovog pravednika:

Ja da sam ubio ili prebio svaku bivšu devojku koja me je varala ili prevarila, mislim da bi sve bile ili mrtve ili u invalidskim kolicima sada.”

Upozorenje za ostale koji nameravaju da mi pošalju svoje mišljenje:

Govoriću vam o mizoginiji i seksizmu  dok ne shvatite koliko je tragično puno toga oko nas!

Nastojte dečki i devojke koji smatrate da je njegov komentar na mestu, da perete svoju savest u intimi svojih zatvorenih društvenih profila, daleko od mene. Ja vas ovim nisam pitala za mišljenje! Nema potrebe da mi nudite rešenja! 

Meni je jasno da vas je razotkrivanje krize “koncepta muškosti” koje se zasniva na predrasudama i generalizacijama o ženama,  sve pogodilo, ali možete vi to da podnesete!

Ako možemo mi, pičke, možete i vi.
Nije bre porođaj u pitanju! 

About Cyber Wanderlust

Life just found. Reality files in progress. ♫♪♥ Progress depends on the unreasonable woman who persists in trying to adapt the world to herself. [Take that, George Bernard Shaw]

Leave a Reply

