Samo jednom se ljubi (seksizam Saše Jankovića)

jvdTg3r.png

Komentarisaću autorski članak Saše Jankovića (Danas, 27-28.maj 2017) napisan nakon obilja negativnih komentara na društvenim mrežama. I ovaj članak u Danasu kao i reakcije u javnosti izazvao je pređašnji Jankovićev gaf u emisiji N1 (video na linku):

Posle ovog nastupa objavljeno je nekoliko tekstova mahom na internet portalima koji ne dopiru do većine građana i reagovale su mahom novinarke i aktivistkinje ljudskih prava NVO sektora.

IMG_20170527_124353.jpg

Saša počinje članak ovom oskudnom definicijom seksizma prepisanom sa Google-a. Seksizam je po njegovom mišljenju OSOBINA društva. Važno je primetiti da Saša ističe da je većina društava po svojoj OSOBINI diskriminatorska tj. seksistička. :) Ova Sašina definicija je jako, jako loš pokušaj da nam implicira da društvo Srbije nije ništa drugačije od ostalih društava. To je prvi propagandni pokušaj.
Saša potom kaže da ta OSOBINA društva pogađa najčešće žene, a to kaže samo zato što on sam ima stav da seksizam pogađa i muškarce. Janković stvarno misli da postoji naučna osnova da, kao što o mizoginiji pričamo kao o sistemskoj opresiji žena,  pričamo o sistemskoj mizandriji – to nam je već objasnio u jednoj od rasprava sa feministkinjama na Twitteru.

Sexism via Google

Guglova definicija seksizma – Predrasuda, stereotipizacija, DISKRIMINACIJA, tipično usmerena protiv žena, zasnovana na POLNOJ razlici.

Brojne žene poginule od partnerskog nasilja u Srbiji ne govore u prilog toj prvoj Sašinoj diletantskoj tezi da seksizam najčešće pogađa žene. Seksizam je drugo ime za mizoginiju, i kao takav je diskriminatorska praksa u Srbiji i upisan je u zakone, deo je narodnih običaja, te čini osnov savremene kulture odnosa prema ženama.

Saša  nam pravednički ističe da je jako loše kad seksizam promoviše javna ličnost – jer se od javnih ličnosti očekuje da im ne ispada seksizam iz usta u javnosti. Privatno možete naravno baljezgati šta želite – to je uglavnom stav liberalnih politika roda. Sašino samodefinisanje sebe kao svežeg “političara” (zašto pod znacima navoda?) je ključno za dalje formiranje njegovog mučkog odgovora javnosti.  Saša prepotentno izjavljuje da je za ljudskopravašku javnu ličnost ovaj problem sama azbuka (!!!) tj. da on s lakoćom razume šta se očekuje od njega.
Nažalost, Saša kao “političar” nije dorastao zadatku koji je, paradoksalno sam sebi postavio (da zbog svog gafa objasni šta je seksizam) tako da njegov članak služi da se opravda svojim pristalicama. Nije ni čudo da neke žene odbijaju da ga čitaju.
Zato će nadalje u tekstu, braneći svoj iracionalni gaf,  optuživati i druge vinovnike i upirati prst u samo društvo. Nisam ja seksista, ja sam bio ombudsman, to su oni drugi. Svima je već jasna retorika  Pristojnity ekipe™  – oni na pitanja na koja treba da daju odgovor – postavljaju društvu optužujuća pitanja.

dav

Saša je dugo bio i propagandista državnih politika u javnosti pa je i u sledećem odeljku koristio neke izraze politike “rodne ravnopravnosti” (koja nije isto što i feminizam) kao što su “rodno zasnovano nasilje” ili “rodni stereotipi”.

Ključno je primetiti da nije tačna Sašina sugestija da aspekti polnosti nisu STALNI deo društvenih odnosa. Aspekti polnosti su osnov društvenog odnosa prema pojedincima. Zato u pasošu i dalje stoji POL kao odrednica.

Takođe, ne postoji nasilje zasnovano na rodu i većina ljudi u Srbiji ne zna šta je to rod ali zna šta je pol. Žene konsekventno nisu diskriminisane, eksploatisane i ubijane zato što imaju kratku ili dugu kosu, nose pantalone ili se ne šminkaju (aspekti rodnog izražaja), žene su ubijane od strane muškaraca zato što žene imaju moć rađanja i odgajanja novih ljudi, a tu moć muškarci i POSREDNO celo društvo eksploatišu i kontrolišu.
To je osnov tlačenja žena u društvu, a seksizam je očitovanje te kulture odnosa prema ženama. Sva ponašanja prema ženama idu iz ovog korenskog razloga: mi žene društvu trebamo da bi društvo opstalo, i zato nas društvo drži u podređenom položaju, između ostalog i seksizmom.  Svakako nije zbog naše šminke, kose ili dr. osobina ličnosti.

IMG_20170527_124411.jpg

Kada nadalje pravda spornu parafrazu, Saša počinje da pokazuje znake disocijativnog poremećaja ličnosti, pa svoj seksistički gaf bazira i poredi sa izjavama junaka nekog romana. Niti je Saša junak romana, niti je fikcionalna ličnost, iako ozbiljno sumnjam da on misli da jeste, jer mučki izjavljuje: “Niko taj dijalog (iz romana) nije tumačio seksistički“. Za ovakve izjave bi i kao reinkarnacija Doktora Frenklina na Twitteru dobio Dijagnozy™.

IMG_20170527_124415.jpg

Pošto se znalački opravdao kao junak našeg doba, Saša kao najistaknutiji predstavnik srpske Pristojnity™ opozicije konačno objašnjava zašto je rekao “Mogu da vam kažem, ali onda moram da vas poljubim.” Javnost ne kapira, on je samo hteo da bude PRIGODAN. Pristojnost iznad svega: to je osnov njegove drugačijosti na političkoj sceni.
Iza ove budalaštine stoje sve pređašnje njegove šovinističke izjave u javnosti, i ja smatram da je svojevrsni VRHUNAC već imao u javnosti. Saša je i sopstvenu suprugu koristio u kampanji veličajući je zbog toga što je hrabro u braku sa njim. Ništa bolji odnos prema homoseksualcima nema Mr. Pristojnity™  –  kad suoseća sa homofobnim propagandim spinovima jednog Nebojše Krstića.

Pa ipak i pored pređašnjih gafova, Saša se ne libi da nas ponovo pita: šta moju izjavu čini seksističkom? Saša kaže da nije pretio nasiljem, nego je neshvaćen. Mi anonimne žene (s kolodvora Internet) ne razumemo da je ta Pristojnity™  parafraza nenasilna. Da je u studiju sedeo muškarac, on nikada ne bi izgovorio takvu rečenicu. U Srbiji nikada nismo čuli ni videli muškarca koji se usudio da sa drugim muškarcem razgovara patronizirajuće kao sa ženama. Poslednji put kad je to činjeno, Sašu je jedan ministar poslao u kuhinju.

IMG_20170527_124418.jpg

Saša identifikuje da je problem u samoj reči poljubiti – što naravno nije tačno. Problem je u tome što je njegova parafraza bila upućena NOVINARKI. Nepristojno je razgovarati sa novinarkom ističući džentlmensko-džiberske fazone na televiziji. Nepristojno je i praviti takve izjave oko minornog pitanja koje mu je postavljeno.

IMG_20170527_124424.jpg

Poljupci nisu samo za partnere i ljubavnike – inače bi sve i svašta bilo protumačeno kao orgije?  Gospody™! Psiholog bi mogao da u ovim Sašinim izjavama nađe jednu ozbiljnu krizu ličnosti. Saša se u odeljku u kome lamentira nad poljupcem opako zaglibljuje u nategnute teze koje prosečnom čoveku nikada ne padaju na pamet. Drugim rečima, Saša se pravi lud da HETEROSEKSUALNOST i SEKSIZAM prema ženama nisu osnov kulture u kojoj i on i mi živimo. Na ostrvu akademske i državne “politike rodne ravnopravnosti” propagira vrednosti liberalnog feminizma (koji je danas ugrađen u institucije), ali u realnosti Srbije svako Sašin gaf prema novinarki čita kao mušku dominaciju nad ženom tj. SEKSIZAM. Čak i sama novinarka koja nevešto kaže samo “HAHA”.

Kao bot državnih politika “rodne ravnopravnosti” Saša uporno ističe da je njemu NEBITNO što je novinarka žena, i kao takav on govori iz ideologije liberalnog feminizma: žene su kao i muškarci, i JEDNAKO ih treba i tretirati. To je antifeministički jer realnost ženskog života pokazuje drugačije – nismo isto i nikad nećemo biti isto – zauvek ćemo imati drugačije potrebe.

IMG_20170527_124433.jpg

Potom Saša još dublje zaglibljuje, raspravljajući sam sam sa sobom i optužujući NEKE UVREĐENE ŽENE i NEKU JAVNOST za njihov sopstveni seksizam i homofobiju. Dakle, ako bi on rekao novinaru tako nešto, mi bismo opet pogrešili i ispali homofobi. Haha! Saša nam patronizirajući kaže da MI razmislimo. Biblijski insinuira da je nas, NEKE ŽENE sto puta ujela zmija mizoginije, pa u svemu vidimo istu. To smo mi, okorele mrske feminacistkinje mizandrijskog tipa. Saša kaže da smo politički zlurade. Saša kaže oni pravi MIZOGINISTI su opaki, a ja sam svestan svoje nesvesti. Saša kaže da će zbog njegovog gafa sada NEKI DRUGI skrenuti pažnju sa stvarnih društvenih i državnih problema. Saša zapravo pokušava da krivicu svali na NAS koji ne razumemo rodnu ravnopravnost. Saša ne kaže da nas voli.

IMG_20170527_124437.jpg

Saša je u svoj gaf učitao sve nas OSIM SEBE SAMOG. Naprotiv, junak svog romana Saša Janković misli da je baš on agent promene –  ON UČI JAVNOST na sopstvenom seksističkom gafu prema novinarki kako društvo treba da gleda na seksizam ali i na “ljudske slabosti”.  Ljudske slabosti su valja eufemizam za pravo na mušku dominaciju. Tu definiciju seksizma vešto je izbegao u celom tekstu.
Pa ipak, u pravu je Saša u jednom. Njegov primer je za primer. Pristojnity™  seksizam Saše Jankovića pokazuje tragičnu nesvest u vezi sa položajem žena.  On suštinski nije drugačiji od drugih. Da jeste – ne bi mu se ni desio takav gaf.

Takođe, Saša koji ne shvata da Beli svojom izjavom “Ljubi čika Beliparodira defaultni seksizam naših političara, zalužio je da ga se tretira kao nekog ko i nije prisutan u realnosti. Sašina javna politika se svodi na “svi su seksisti osim mene, ja sam bio ombudsman“. Tako, pošto ne vodi dijalog sa društvom, i ne zvuči mi toliko perverznjački njegovo pozivanje na ljubljenje kao lek protiv ugnjetavnanja. Ne bih volela da ovog današnjeg psihopatu na vlasti zamenimo ovakvim Pristojnity Psihopatom™.

 

About Cyber Wanderlust

Life just found. Reality files in progress. ♫♪♥ Progress depends on the unreasonable woman who persists in trying to adapt the world to herself. [Take that, George Bernard Shaw]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: